Friday, October 14, 2011

events sepanjang PMR

banyak event yang telah berlaku sepanjang PMR di maahad. semasa semua form 3 tengah bertungkus lumus menjawab kertas BM, seorang pelajar putera sekolah mira telah dimasukkan ke hospital untuk menjalani pembedahan. dia dikatakan mengalami kesakitan pada pagi peperiksaan. dia terlepas dua kertas sebab x sedar lagi.  lepas sedar ,dia terus ambil kertas PAI. cikgu ada minta kertas back-up tak tau la dapat ka tak. itu cerita disebelah putera.

disebelah puteri pulak,salah seorang drpd sahabat kami kena demam campak beberapa hari sebelumPMR. dia kena ambik periksa di bilik quarantine. sepanjang PMR bilik sakit dijadikan bilik quarantine.ha haa mcm2 la ragam org nak mek periksa. ramai jugak org yg x sihat maklumlah cuaca x menentu.

satu lagi event yang mira alami dan event nie la yang paling mira ingat. event nie terjadi di asrama puteri MMAS. pada tanggal 7OKTOBER2011 pada pukul 6.15PG, asrama mira telah dimasuki penjenayah alias pengedar dadah yang diburu. mereka dikatakan melarikn diri dari buruan polis lalu memasuki asrama mira yang berada di luar kawasan sekolah dengan merempuh pintu pagar hingga pintu itu melayang.dua org polis telah melepaskan dua das tempakan. waktu itu semua budak asrama tengah sembahyang subuh. penjenayah  dan polis2 tu x tau yang asrama mira tu asrama. depa ingat taman perumahan. memang gempar gile waktu . sembahyang pon x khusyuk.  penjenayah tu buat drift kat padang asrama lalu memecut keluar. banyak serpihan2 kereta tu di merata tempat.  polis dah mai wat pemeriksaan petang tu. dan penjenyah tu dpt ditangkap dengar ceritalah.okey sampai situ saja nanti lain masa mira ceta benda lain plak.        

No comments:

MOTNC dan bercuti di Kuching, Sarawak.

Alhamdulillah. Diberi kekuatan dan masa lapang untuk terus update isi blog ini. Untuk post kali ini, aku mahu kongsikan pengalaman aku p...